Love is in the aiiiir!

 
Jag verkligen älskar den här bilden! Den säger allt och jag verkligen önskar att det skulle vara så lätt! Slippa allt de där med hat och folk som inte förstår sig på Kärleksfull kärlek
 
Men de som faktiskt tar priset i en denna diskussion är nog fan Att man faktiskt kommer ut Varje dag! Hela tiden när man möter nya människor så blir det att man outar sig själv, För den vanligaste frågan " Har du pojkvän?" Jag önskar bara om man kunde säga "Har du partner?"  
 
Som ny när jag började på mitt jobb så får jag frågan:"Hur kommer det sig att du flyttar upp hit till Karlstad?" Mitt svar: "Anledningen var för att min partner bor här. Hon direkt: "Jaha okej, så när du säger partner menar du flickvän?"
 
Jag blev så himla glad och som min fördom är att äldre har de som svårast att acceptera ett samkönade par var ju verkligen en positiv framgång. Det visade sig ju att de inte alls var så, de kan ju vara att de var one time only men Gud vad skönt det kändes, dessutom att faktiskt våga fråga den frågan tillbaka istället för att spekulera ämnet med kollegerna. 
 
Det är ju faktiskt inte igår att man knappt kunde hålla handen i sin flickvän eller ja visa sin kärlek offentligt. Något som jag känner som en super lättnad dessutom är att nu när jag bor här i Karlstad så märker jag direkt, vilken skillnad att bo i en större stad angående om just synen mot Gaypeoples så ser man att det är mer accepterat här. Liksom i Kalmar är de fan inte så att man ser två st killar hålla i handen i en matbutiken men här är de mer öppet. 
 
Tror de är dags att sluta nu för min älskade underbara flickvän vill ha mig nerbäddad i sängen! 
 
Dröm sött! <3 
 
 
 

Lämna ett litet fotspår !
Postat av: Helena

Mysis! Älskar dig, Karlstad är mer gayvänligt än mindre orter givetvis men det finns alltid människor som inte inser vad kärlek bygger på utan håller sig främst till traditionsenligt förhållande.

2013-05-09 @ 14:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
”RSS