Se omgivningen med andra ögon ..

I den värld jag lever i är allt frid & fröjd - oftast. Men jag blir så ledsen, arg och helt förstummad när jag tänker att andra har det så mycket sämre än oss som andå klassas som lever ett bra liv. Jag önskar att all de onda från jorden ska försvinna, att människor ska sluta plåga andra. 

När jag läser nyheterna kan jag aldrig riktigt förstå hur en liten flicka känner sig när hon blir omhändertagen av socialen för att hennes mamma är alkoholist. Jag kan inte riktigt förstå den känsla att när ens mamma blir klassad som dålig förälder av en myndighet när ändå barnet bara ser att Det är min Mamma och hon kommer alltid vara min mamma oavsett.

Jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med den här texten men jag känner mig så himla tankspridd. Jag kände att jag ändå ville skriva något betydelsefullt - åtminstone för mig själv. 





Lämna ett litet fotspår !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
”RSS