jag älskar att känna känslan Yes jag lyckades!

nu har jag varit duktig! äntligen har jag försökt att förändra bloggen lite på egenhand och inte låta Heléna göra allt ;) Det tror jag hon blir glad för hihi :) Så nu efter alla ansträngningar har jag en rejäl huvudvärk och det ska bli så skönt att slänga sig i sängen och bara glo på film! 

Förresten hade ett ganska roligt samtal idag med en vän om fördomar mot föräldrarskap! Vi hade väldigt lika fördomar om hur " man ska ta hand om ett barn." Jag tänker väldigt mycket på att man ska lära barnet gränser redan från tidig ålder, man ska vara bestämd & alla runt om en ska ha samma åsikter om vad man tillåter & inte men även så handlar det om att uppfostra ett barn vad som är rätt & fel! Jag ska inte gå in debatten om vad som är rätt & fel för då tappar jag totalt fokus från detta ämne hehe. 

Jag vet att jag har dessa fördomar med tanke på att min syster har en liten dotter på 2år och jag kommer med mina synpunkter om hur hon ska uppfostra sitt barn! Och jag vet att hela omgivningen gör det jämt för att jag tror att (ungdomar främst, de som inte har barn) har en förutfattad menning redan innan hur det är att ha barn. 

Man tänker att mitt barn ska lyssna på mig & min partner men om inte lille Oscar gör de då? Jag tror att som förälder så vänds hela ens värld upp & ner och jag känner för min egen del vilken stor ansträngning min syster verkligen har genom att lära ett barn om hela livet.

Ibland kan ens människas fördomar vara så otroligt starka att jag är rädd för att ibland kan det bryta ner individ totalt! 
Pusspuss!

Lämna ett litet fotspår !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
”RSS