hemma från götlaborg :(

En riktigt underbar stad, jag älskade staden & jag är så super glad att jag var där med min bebe!! Jag kom hem för en stund sen & snälla rara peter möte mig vid stationen & så hade vi lite snack om helgen, det var minsann roligt.. 
Men nu ska jag berätta om min helg i göteborg, in i minsta detalj! 

03:50 vaknade jag av att klockan ringde och det var dags att stiga upp för att fixa sig, jag fixade matsäck & mina prylar & gick ut för att peter skulle köra mig station, det går nämligen inga bussar klockan halv 5 på morgonen (då alla dem normala människorna sover) så jag fick be snällt & fråga min kompis ifall han kunde köra mig stationen, det kunde han så gärna. Det blev lite oroat där, då han inte kom upp ur sängen men till slut så gick han äntligen upp. 

Väl framme på station så blev det lite puff puff & sen för att säga hejdå & sedan sätta sig på tåget som tog mig till Göteborg. Resan gick snabbt men ändå sakta. Somnade efter ett tag & det var så skönt att det var så stilla på tåget & man bara kunde slappna av, solen gick upp & man blev genast lite piggare. Sekunderna gick & jag skulle äntligen få träffa Min Heléna som stod & väntade på mig på perrongen, vi möttes & det var den underbarasta stunden att bara få se min flickvän stå där & bara le som bara hon kan göra, det leendet som jag faller för direkt. 

Vi virrade runt i göteborg, jag tog fram vägbeskrivningarna till hotellet & hon google maps, men det tycktes dock inte fungera så det fick bli taxi, vi märkte då att det inte alls var långt, åkte förbi Ullevi & såg staden. Väl framme på hotellet så slängde vi oss i sängen och frächade upp oss lite & sedan drog vi på stan för att se lite mer, där gick vi och gick vi & vi så åt lite mat & njöt i höstsolen. Det blev kväll & nu var det som vi verkligen väntade på - En Utekväll på Gretas . Kvällen var kanon bra, vi dansade & vi hade så roligt bara Du & Jag - & jaaaa, jag såg två bögar kyssas & massa lesbiskar! Eftersom det var min första gång på en gayklubb så var det sååå lyckat! 

Snacka om att jag var bakis dagen efter då klockan ringde klockan 8 eftersom frukosten var serverad, svårt att gå upp när man kanske släckte lampan vid ungefär halv 5 - 5 på morgonen, men vi gick upp - duktiga som vi är & åt, åt och åt. Sen så smet vi till sängen igen, dock vaknade vi vid två så vi missade en rejäl stor del av dagen men vi gick ut & åt lite lunch och sen på kvällen tänkte vi äta på en mysig restaurang, men den restaurangen som vi ville käka på (Jensen's Bøfhus - som har den godaste råstekta potatisen i världen) & så var det fullbokat hela kvällen. Vi suckade djupt & funderade på andra förslag, som en annan restaurang, bio eller biljard. Det blev inget av de eftersom min bebe var tvungen tyvärr att sätta sig & plugga - för som sagt Hon är en duktig flicka ;)

Vi tog oss ut på göteborgs gator iaf på lördagsnatten & käkade lite mat och sen myste vi framför tv på hotellrummet och la oss rätt så sent, men lika pigga & glada var vi när klockan ringde nästa morgon. Dags för frukost, packa, & göra sig iordning för lite shopping. Hittade ett par sjukt snygga skor men var lite missnöjd att dem hade en sån hård sula - så de fick bli att tänka till en extra gång. Det blev inga skor tyvärr så får leta efter några andra snygga höstskor hihi. 

Vi spenderade lite tid med varandra dem sista timmarna i göteborg med att fika & äntligen äta råstekt potatis på Jensen's Bøfhus - så som vi längtade eller iaf jag haha. När det väl var dags att vinka av Heléna så kom tårarna & jag bara ville stanna tiden, stanna tåget & bara hoppa på själv. Det värsta är verkligen att säga hejdå till den man älskar, när man bara vill va med den person - varje dag, varje sekund. Men vi säger inte hejdå utan vi säger Vi Ses Snart!

Oj gud vad mycket text det blev nu, ojda :$ Bilderna från resan kommer upp imon, då älsklingen har lagt upp dem. Det blev inte så många foton för vi är verkligen sämst på att ta kort - men några tog vi & dem ska ni få se mina Bloggläsare :) Nej nu dags för sängen, har ju sån fruktansvärd skrivkramp hahaha. Hoppas ni njuter av min underbara helg & inte tröttnar alls för mycket på mig ;) 

Godnatt! ♥

Lämna ett litet fotspår !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
”RSS